En liten kikk inn i min hverdag, inspirasjon og prosjekter.

søndag 5. februar 2012

Tilværelsens uutholdelige letthet

Etter å ha jobbet seint og tidlig med å få ferdig masteroppgaven min de siste månedene (innimellom sykdom, flytting, sykdom, jul og andre tidkrevende prosjekter) har jeg endelig levert!
Så nå er det bare å smøre seg med litt tålmodighet mens jeg venter på den muntlige eksamineringen som kommer i løpet av måneden.

I mellomtiden søker jeg på diverse jobber og har endelig tid til å jobbe med håndarbeidsprosjekter igjen. Denne uken hekler jeg et skjelett som jeg fikk mønster til i presang av Hege til jul.
Hun har kjøpt mønsteret på Etsy,.

Jeg driver også og hekler votter til Ravn, han driver hele tiden og forlegger sine rundt om kring så han trenger flere.
Oppskriften heter Mrs. Murdock's Mittens, og jeg fant den her.

Jeg hekler vottene i alpakka, samme garn som den fine drageluen jeg heklet til Ravn for noen uker siden.
Skjønneste gutten i mors selvkomponerte dragelue.
Kanskje jeg hekler et sjal også når jeg blir ferdig med vottene, har jo mye tid om kveldene igjen.

Det er så utrolig deilig å være nesten ferdig med en lang utdannelse. Jeg har jo litt mageknip når jeg tenker på muntligen, og jeg kan jo fortsatt stryke, men jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Det går helst bra.
Så nå må jeg finne ut hva jeg skal bli her i livet.... ;-)

I mellomtiden kan jeg i hvert fall holde på med prosjekter som jeg liker og som ikke er plikt. Det er nesten som en ferie, det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar